Eerste week in Guernsey - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Zoë Lennarts - WaarBenJij.nu Eerste week in Guernsey - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Zoë Lennarts - WaarBenJij.nu

Eerste week in Guernsey

Door: ZoeLennarts

Blijf op de hoogte en volg Zoë

11 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Heee lieve mensen,

Even een kleine update vanuit Guernsey. Het gaat goed hier, ik ben inmiddels een beetje gewend maar ik heb helaas nog niet echt de tijd gehad om het eiland te verkennen aangezien ik van zaterdag tot woensdag heb gewerkt. Dus ik heb eigenlijk alleen nog het stadje gezien waar ik in woon, genaamd St Peter Port.

Als je me wil bereiken kan dat via het volgende adres:
Kenwood House
13 Allez Street
St Anns Place
St Peter Port
Guernsey, GY1 1NG
CHannel Islands

Ik ga van de week ook een simkaart hier kopen zodat het bellen binnen guernsey goedkoper is. Maar dat nummer geef ik dan wel door. Voorlopig kun je me dus bereiken op mn huidige nummer.

Mijn eerste werkdagen waren best wel wennen. Ik weet natuurlijk wel wat voor werkzaamheden er zijn in het restaurant maar elk bedrijf is anders, dus dat is wel een beetje wennen. Ik mag ook nog niet alles doen omdat ik nog nieuw ben natuurlijk. Ik mag bijvoorbeeld geen orders opnemen omdat ik het menu nog niet helemaal weet.
Verder zijn mn collega's allemaal heel aardig. Ze komen wel overal vandaan: Duitsland, Oostenrijk, Italie, India, Portugal en heeeel veel mensen uit Letland. Dat is opzich wel heel leuk en erg gezellig.

Met Julia is het ook erg gezellig. We kunnen het goed vinden. Dat is natuurlijk fijn omdat we 10 maanden samen in een kamer slapen. Wat wel jammer is dat Julia enik nog niet op dezelfde dagen vrij waren dus we konden niet samen wat doen, zoals het eiland verkennen. Gisteren zijn we even uit eten geweest met twee collega's, Lekker Thais gegeten.

Haha, we maken ons alleen wel een beetje zorgen over de winter hier. De meeste collega's blijven tot september/oktober omdat er in de winter niet zo veel te doen is hier. Maarja dat zien we dan wel weer.

Vandaag ben ik lekker vrij, alleen is het juist vandaag echt heel slecht weer. Grijs, regen, wind. Niet eerlijk!


Nou dat is alles wat ik tot nu toe heb te vertellen. Foto's volgen snel.

Xxxxxxxxxxxxxxxxxx Zo


  • 11 Augustus 2011 - 13:40

    Sacha:

    Was weer leuk om te lezen!! Succes...

  • 11 Augustus 2011 - 13:59

    Josephine:

    Hey Zoe, dat klinkt allemaal wel erg lekker en leuk.
    Leuk dat het zo een mengeling van mensen uit verschillende landen is. Daar leer je ook weer veel van.
    Hopelijk ben je inderdaad een keer samen vrij want dan kun je de buurt verkennen. Maar daar heb je nog tijd zat voor. En je moet maar zo denken, als het rustig wordt in de winter zie je dan wel weer. Wie dan leeft wie dan zorg.

    Je zal wel blij zijn dat je nu met al die rellen niet in Londen zit. Wij moesten daar wel aan denken. Dat zie je dat het weer ergens goed voor is dat jij ineens naar Guernsey moest.

    Nou veel plezier en werk ze en een schrale troost. Hier is het ook HERFST!!!

    Ik ga je ook eens TNT post sturen, dat is ook gezellig.

    groetjes
    Josephine

  • 11 Augustus 2011 - 15:57

    Cynthia:

    Hi Zoe!
    Spannend allemaal! Zal wel even wennen zijn helemaal alleen in een vreemd land. Heel veel succes en plezier de komende maanden. Groetjes Cynthia

  • 12 Augustus 2011 - 10:43

    Zoë Lennarts:

    He Sacha,

    Dankjewel! Leuk dat je mn avontuur ook volgt.
    Xxx

  • 12 Augustus 2011 - 10:46

    Zoë Lennarts:

    He Josephine,

    Ja dat is zeker waar. We zijn een italiaan Nederlands aan het leren, haha.
    We hebben inderdaad nog zat tijd om samen het eiland te verkennen maar het is toch wel jammer.
    Haha, ja precies, dat zien we dan wel weer.

    Ja ik hoorde inderdaad dat het weer in NL ook niet zo goed is. Nouja wordt vanzelf weer beter, hopen we dan maar.

    Ja, leuk. Ik ben al ansichtkaarten aan het verzamele om te versturen.

    Groetjes,

    Zoe

  • 12 Augustus 2011 - 10:47

    Zoë Lennarts:

    @ Cynthia
    Dankjewel ! Zal wel lukken.
    Hoe is het met jou?

    Groetjes,

    Zoe

  • 21 Augustus 2011 - 17:16

    Marja:

    Hoi Zoë, ben net terug van de camping en vind je mail! Leuk zeg om op deze manier op de hoogte te blijven van je avontuur daar! Fijn dat je leuke collega's hebt, want daar moet je het toch een poos mee doen!
    Ik zou zeggen veel succes en de tijd om het stadje te verkennen zal er heus wel snel een keer van komen! Ik ga je verhalen zeker met plezier volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoë

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 18717

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 01 Oktober 2016

From Australia with love

04 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Guernsey

Landen bezocht: