Back to where it all began - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zoë Lennarts - WaarBenJij.nu Back to where it all began - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zoë Lennarts - WaarBenJij.nu

Back to where it all began

Blijf op de hoogte en volg Zoë

01 Februari 2016 | Australië, Sydney

G´day !

Na bijna een maand op pad te zijn vond ik het hoog tijd voor een nieuw verhaaltje.
Mijn trip begon met een tour van 3 dagen langs de Great Ocean Road en naar de Grampians, met een groep van 24 backpackers en onze gids Matt gingen we op weg. Vanwege de bosbranden moesten we iets omrijden waardoor we het begin niet konden doen. Maar dit gaf niet wat in plaats daarvan reden we door een stuk van de Otway Ranges ( groot eucalyptus bosgebied ) De eerste dag reden we van Cape Otway naar Port Campbell en onderweg stopten we langs de vele uitzichtpunten om het uitzicht te bewonderen en natuurlijk mooie foto’s te maken. De eerste nacht verbleven we in een hostel in Port Campbell ( een gezellig strand dorpje met een vakantiepark.) Het hostel was 5 minuten lopen van het strand dus na een lange dag touren namen we nog even een duik in het ( ijskoude ! ) water om af te koelen. We sloten de dag af met een drankje en pizza aan het strand terwijl de zon onderging.
De volgende dag gingen we vroeg op pad om de Twelve Apostles ( of eigenlijk 6 Apostles ) te bekijken. Het was nog rustig dus we hadden de tijd om het utizicht te bewonderen. Het was alleen wel een beetje bewolkt, dus geen zonnige foto’s helaas. We reden verder langs de Great Ocean road en aan het einde van de ochtend vertrokken we richting de Grampians waar we stopten bij een Aboriginal Culture centre voor een les in Aboriginal cultuur en uitleg over de voorwerpen die zij gebruiken tijdens de jacht. Daarna waren we vrij om een wandeltocht te doen in het gebied en wildlife te spotten. ( ik heb wel 2 kangoeroes gezien hier ;-) ) na een uurtje gingen we verder om te lunchen en door te rijden naar Reids lookout voor een prachtig utizicht ( krijg dr geen genoeg van ) We reden verder naar de lodge waar we de tweede nacht verbleven. Ik heb weliswaar old school style gekampeerd! ( wel weer even wennen, als je een comfortabele caravan gewent bent (A)). De lodge was in de middle of nowhere, maar had goed uizicht op de bergen. We hebben aussie style gebbqt met kangoeroe op het menu. Het hoogtepunt van de dag was echter de stralende sterrenhemel die avond. Zelfs de melkweg was te zien! De volgende dag was het alweer de laatste dag van de trip en gingen we op weg naar de Mckenzie Falls. Na een korte wandeling bereikten we de waterval en konden we genieten van meer natuurschoon. Na nog een stop voor een wandeling en lunch vertrokken we weer richting Melbourne. We hadden een goede gids die veel wist over de omgeving en daarbij had hij een leuke manier van vertellen. Het was een leuke trip.

Na een paar dagen heb ik een trip gemaakt naar de Mornington Peninsula, een gebied ten zuiden van Melbourne. De heuvelachtige gebied is populair bij Melbournians om op vakantie te gaan. Het gebied is erg mooi en er is van alles te doen tijdens de zomer. Verder staat het gebied bekend om goede wijnen en goed eten. ( de reden dat ik er graag heen wilden ) Ik ging met een gids en vertrok naar het hoogste punt van de Peninsula voor een mooi uitzicht over de baai. Daarna vertrokken we richting Sorrento, een dorpje aan het water en vooral de rijkere mensen verblijven hier graag, ( ik heb wat vakantie”huisjes” gezien! ). We hebben geluncht in een Old English style pub en we hadden vervolgens een wijnproeverij. Daarna vertrokken we richting de Sunnyridge strawberry farm om onze eigen aardbeien te plukken. Aan het eind van de middag stopten we nog bij de Enchanted gardens voor een wandeling door mooie tuinen en mooi uitzicht op de Peninsula.

Na een aantal dagen in Melbourne vertrok ik richting Tasmania. Ik vloog vroeg in de morgen richting Hobart ( hoofdstad van Tasmania) en ging direct op verkenningstocht. Ik vertrok met de ferry naar MONA een museum van Moderne en oude kunst. Het unieke aan dit museum is dat het een privé galerie is open voor het publiek Het museum is gebouwd op een soort eiland waar je zowel met de auto als met de ferry heen kunt. ( ferry is aan te raden, erg leuk design en tijdens de vaart heb je een mooi uitzicht over Hobart ) De kunst in het museum is erg apart en sommige dingen gaan wat ver. Het is het soort museum dat je of geweldig vind of verschrikkelijk. Wel onwijs interessant en een must do als je hier bent.
Verder ben ik naar de top van Mt Wellington gegaan voor een nog beter uitzicht over Hobart en heb ik genoten van de verse visgerechten en de haven. Na een aantal dagen vertrok ik met Jumptours voor een 6daagse trip rond Tasmania. De eerste dag gingen we naar Port Arthur een historische vesting waar het Britse rijk zijn gevangen naartoe stuurden om te werken. Daarnaast hebben we een heerlijke chocolade proeverij gedaan. We verbleven in Hobart die avond. De tweede dag vertrokken we richting naar de Russel Falls in Mt Field Nationaal park en reden daarna verder naar Lake St Clair om te lunchen, terwijl we genoten van het uitzicht en de zon. In dit gebied wonen weinig mensen dus de natuur is ongerept en de dorpjes zijn klein. In dit gebied verbleven we twee nachten in een privé lodge. Het was fijn om een plek voor alleen de groep te hebben. De volgende verblijfplaatsen moesten we vrij vroeg al stil zijn en dat hoefde hier niet. De volgende dag maakten we een wandeling naar de Montezuma Falls en reden we vervolgens door naar een dorpje aan zee genaamd Strahan waar we hebben geluncht. Na de lunch vetrokken we richting de Henty dunes. Enorme zandhopen waar je vanaf kunt springen, glijden, boarden. Kortom lekker spelen in het zand. Haha!
Na een leuke dag vetrokken we richting de lodge voor een gezellige avond kaarten en filmkijken. De volgende dag was het Cradle Mountain day. Helaas hebben we de berg niet beklommen aangezien de klim ongeveer 8 uur duurt en het programma dit niet toe liet. Geeft niks wat in plaats daarvan heb ik rond het meer voor Cradle Mountain gelopen en ook van mooie uitzichten kunnen genieten. Na een paar uur vetrokken we naar de Honey farm voor onze eerste proeverij van de dag, Mmmmm. Na de honingproeverij reden we verder naar een zalm”boerderij’ voor, je raad het al, een zalm proeverij. Heerlijk! Na al dat lekkers reden we door naar Launceston waar we de nacht verbleven. Na het inchecken en het avondeten zijn we nog even de stad in gegaan voor wat drinken. De volgende dag vertrokken we richting de oostkust. We reden naar de wonderschone bay of fires, waar we lekker aan het strand hebben gelegen en een duik hebben genomen in het water. Na een paar uur reden we verder naar de Pyengana kaasboerderij voor jawel, een kaasproeverij. Heerlijk ! aan het einde van de middag bereikten we onze eindbestemming van de dag, Bicheno. Een leuk dorp aan het strand waar we na de bbq na zonsondergang de Penquin parade hebben bekeken. Super kleine penguins die nadat de zon ondergaat uit het water komen om de baby’s te voeden. Na deze leuke ervaring gingen we terug naar het dorp voor een drankje.
De volgende dag was het alweer de laatste dag van de tour. We vertrokken naar het dorp voor een bakkie koffie en ontbijt en reden vervolgens naar een wildlife sanctuary waar we kangoeroes mochten voeren ( onwijs leuke ervaring ! ) en Tasmanian devils hebben bekeken. Vervolgens reden we verder naar Wineglass bay waar we een wandeling maakte voor een mooi uitzicht over de baai en de bergen. Het water was ook hier helderblauw. Na de wandeling stopten we nog even langs het strand voor een duik en om onze lunch op te eten. Daarna reden we voor een laatste stop door naar Kate’s berry farm voor een heerlijk ijsje gemaakt van verse berries. Mmm. Aan het einde van de middag waren we weer terug in Hobart en werden we ieder afgezet bij ons eigen hostel en zijn we als afsluiting van de gezellige tour nog wat gaan eten bij een van de visrestaurants in de avond. Een leuke avond laatste avond met een gezellige groep mensen. Ik ben na de tour nog een aantal dagen in Hobart gebleven maar de rest ging weer terug richting Melbourne. Op Australia day was er een leuk concert waar ik even ben gaan kijken , verder was er weinig te doen in Hobart. S’avonds nog gezellig een drankje gedaan met een vriendin en een groep andere backpackers.
Afgelopen donderdag ben ik teruggevlogen naar Melbourne voor een kort bezoek aan mijn de oude collega’s. De volgende dag vertrok ik met de greyhound bus naar Canberra. Een mooie stad, wel veel kleiner dan Melbourne en Sydney. Ik kwam aan op vrijdagmiddag maar het leek wel zondagavond. Heel rustig op straat en het leek of alles dicht was. Toen ik na het inchecken rondliep bleek dat het winkelcentrum iets verder op wel wat levendiger was. Ik heb hier wat gegeten en ben toen vrij snel terug gegaan naar mijn hostel.
De volgende dag heb ik een bezoek gebracht aan het Parliament house. Erg indrukwekkend, zowel het oude als het nieuwe Parliament house. Ik heb hier in het New Parliament house een tour gedaan en heb mooie delen gezien. Het ontwerp van het gebouw heeft een duidelijk verhaal. Het onderwerp is Australië vanaf de tijd voor de engelse het bereikt hadden tot 1988. ( het jaar waarin het nieuwe Parliament House geopend werd ). Na een dagje cultuur snuiven was het tijd om weer in te pakken want de volgende ochtend vertrok ik weer richting Sydney.

Vanuit het zonnige Sydney schrijf ik dit verslag. Terug waar het grote avontuur begon. Ik hoop dat ik jullie niet verveel met mijn überlange verhaal. Ik moet toch echt wat vaker schrijven.. hihi. Tot nu toe heb ik het nog steeds heel erg naar mijn zin. Leuke mensen leren kennen en mooie dingen gezien. Een nadeel van het rondreizen is wel dat je nieuwe vrienden weer gedag moet zeggen. Je gaat toch ieder een andere kant op heb ik gemerkt. Ik mis iedereen thuis natuurlijk wel. Maar ik kom voorlopig nog niet terug, haha.
De komende tijd zal ik een beetje heen en weer reizen tussen Melbourne en de oostkust aangezien ik eind deze maand terug vlieg naar Melbourne omdat mama op bezoekt komt!
Maar dat is vooruit lopen op de tijd. Deze week ga ik Sydney verder verkennen en ga ik op wijnreis naar de Hunter Valley. Verder ben ik van plan door te reizen langs de oostkust tot Byron Bay en dan terug naar Melbourne. Houd facebook in de gaten voor foto’s en tot snel weer.!

From Australia with love.

Xxxx Zoë

  • 01 Februari 2016 - 21:09

    Petra:

    Top ! :) Nog veel plezier en groetjes ! XX

  • 02 Februari 2016 - 20:54

    Stella:

    wat doe je veel! Je haalt er wel alles uit.. Geniet ervan. Tot volgende maand!

  • 03 Februari 2016 - 12:49

    Mariëtte:

    Haaa Zoë, leuk om te lezen wat je allemaal ziet en doet. Het verhaal van de twelve apostles brengt herinneringen terug. Zoals Cape Otway met een leuke vuurtoren. Maar met dat kamperen erbij is het natuurlijk wel speciaal.
    Veel plezier nog en groetjes uit Monster.
    Oja, ik heb laatst Hans Heemskerk van school nog gesproken. Hij vindt het heel stoer van je. Groetjessss

  • 03 Februari 2016 - 22:12

    Marja :

    Hoi meid, je haalt er echt alles uit zeg. Heerlijk genieten! Wat een mooie foto's zie ik regelmatig voorbij komen, heel leuk zodat wij er ook echt een beeld bij kunnen vormen!

    Groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoë

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 18714

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 01 Oktober 2016

From Australia with love

04 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Guernsey

Landen bezocht: