One month already - Reisverslag uit Essendon, Australië van Zoë Lennarts - WaarBenJij.nu One month already - Reisverslag uit Essendon, Australië van Zoë Lennarts - WaarBenJij.nu

One month already

Blijf op de hoogte en volg Zoë

09 November 2015 | Australië, Essendon

Hallo lieve thuisblijvers,

Er is alweer een maand voorbij sinds mijn laatste verslag. Dus hoog tijd om jullie op de hoogte te brengen van mijn belevenissen hier.
Maar eerst een huishoudelijke mededeling, namelijk mijn Australische telefoonnummer: +61 0415 068 590. ( Voor iedereen die het leuk vind om me een berichtje te sturen :D )

Zoals jullie weten ben ik nu ruim een maand in Melbourne, het voelt alsof ik al langer hier ben. Dit komt denk ik omdat ik in de afgelopen maand veel leuke en spannende dingen heb gedaan. Om te beginnen de bruiloft van mijn nicht Tessa en haar hubby Andrew ( a.k.a. Chubbs ) Het was een hele leuke dag. Ze zagen er allebei heel mooi uit en straalde van top tot teen. De ceremonie begon rond half 2 in de middag en duurde ongeveer een uur. Vervolgens werden er foto's gemaakt in de Botanical gardens waar we ook nog een beetje van de zon hebben kunnen genieten. Daarna zijn we ergens gaan drinken totdat de receptie begon. Ze hadden een mooie receptie locatie aan de Yarra River met mooi uitzicht op de stad ( zeker in de avond ) en het eten was heerlijk. Van de amuses tot en met de taart, het was schitterend. De locatie binnen was ingericht met lange tafels en de hele ruimte was verlicht met kleine lichtjes ( soort kerstverlichting, maar subtieler ) en gouden accenten. Na de speeches en het diner was het tijd om te dansen ! Na een leuke avond was het tijd om gedag te zeggen tegen het stel in stijl, we vormden een pad naar de limo en kregen allemaal een sterretje om vervolgens een boog te vormen waar het stel doorheen liep ( of eigenlijk renden want het was toch wel een beetje een brandgevaarlijk idee )

De dagen na de bruiloft zijn Mariette en ik met Els op pad geweest in de omgeving van Belgrave. We zijn onder andere naar de rhodondendron ( of hoe je het ook schrijft ) gardens geweest en hebben rustig gewandeld en hier en daar koffie gedronken. ( koffie cultuur is big hier in Melbourne en omgeving.

Vervolgens zijn Mariette en ik terug gegaan naar Melbourne om bij Cor & Sandra te logeren. Dus op de avond dat de "overdracht " van Els naar Cor plaats vond zijn we nog heerlijk uiteten geweest in Melbourne en hebben we meegedaan aan een soort pubquiz ( trivial night ) en we hebben zelfs gewonnen! we wonnen een tegoedbon die we meteen ingewisseld hebben om de rekening voor een deel te betalen. ( scheelt toch ff )

Nu kon het echte ontdekken beginnen. Ik heb de eerste week in Melbourne vooral gekeken wat waar te vinden is en lekker door de stad gesnuffeld. Ik ben met een City sightseeing hop on hop off bus de stad rond gecruised. Dat doe ik eigenlijk in elke grote stad. Het is een leuke manier om dingen te weten te komen over de stad. Het eerste weekend in Melbourne had ik zelfs even het huis van mijn oom en tante voor mezelf, want toen gingen Cor, Sandra en Mariette op vakantie naar Noosa ( Queensland ) dat was ook het moment dat ik gedag moest zeggen tegen Mariette want zij vloog vanuit Brisbane terug naar Nederland. Het was heerlijk om even het huis voor mezelf te hebben, beetje rust na een aantal drukke weken maar ook omdat ik hier dus een tijdje mag blijven wonen. Op de zondag heb ik heerlijk met Els en de kids bij Brenton & Jessica ( mijn neef en zijn vrouw ) gegeten. Een gezellige avond en heerlijk eten ( Jess is Italiaanse dus koken kan ze wel ;) ) Ze hebben ook een mooi appartement met uitzicht op de stad.

Na ongeveer een week verkennen ben ik begonnen met solliciteren en heb ik ondertussen mijn RSA certificaat gehaald ( Sociale Hygiëne verklaring ). Na ongeveer anderhalve week heb ik een baan gevonden bij the Windsor Hotel. Het is een 5 star hotel midden in de stad. Het hotel bestaat al 132 jaar en heeft een grootse geschiedenis en staat vandaag de dag vooral bekend om de afternoon tea. Ik werk hier inmiddels twee weken in het restaurant en word op dit moment nog ingewerkt. Ik werk met een leuk team met veel andere backpackers. Na mijn eerste week werd ik zelfs al uitgenodigd voor een bbq bij een collega thuis. De bbq was op de Melbourne Cup day. Voor iedereen die niet weet wat de Melbourne Cup is, het is een jaarlijks evenement waarbij er een week lang paardenraces zijn. Op Melbourne cup day is iedereen vrij om van de eerste dagen bij te komen of nog meer races te bekijken en vooral te wedden op een paard. ( Nee ik heb niet gewed op een paard :D ) In ieder geval, het was een gezellige dag en een leuke manier om mijn collega's te leren kennen. Buiten het werk om is toch anders natuurlijk.

Verder hebben we vorige week het 30 jarige huwelijk van mijn oom en tante gevierd. Zoals jullie misschien wel op Facebook voorbij hebben zien komen.

Het normale leven is nu dus weer begonnen voor me. Wat ik niet erg vond, het is wel fijn om weer aan het werk te zijn. Ik heb leuke mensen leren kennen en nu kan ik verder sparen voor het reizen. Ik kijk erg uit naar het plannen van mijn reis.


Ik ben van plan om tot en met maart in de stad te blijven om zo veel mogelijk te sparen en ook omdat mama dan op bezoek komt. Daarna ga ik verder reizen richting te oostkust. Maar eerst nog even op zoek naar een kamer of studiootje, het is fijn om bij Cor & Sandra te logeren maar het word nu wel tijd voor een eigen plek.

Om een indruk te geven van mijn ervaring in Melbourne.

Het is een bruisende stad, veel studenten en backpackers. Het draait hier vooral om lekker eten en drinken. Je vind hier een groot aantal toprestaurants.

Melbourne word ook wel de meest Europese stad in Australië genoemd. Naar mijn mening klopt dat ook echt wel. In de stad zie je zoveel nationaliteiten. Er zijn verschillende wijken ( China town , Greek Precinct etc. ) Melbourne heeft de grootste Italiaanse en Griekse populatie buiten deze Italië ne Griekenland. Wat ik eerder ook al zei, koffie is ook groot hier. Overal zie je hier koffietentjes en het hoort ook echt bij de Melbourne culture.
Melbourne is niet echt een mooie stad, het is niet zoals Sydney.. Het weer is hier ook niet zo lekker als in Sydney, het is verschrikkelijk wisselvallig ( beetje Nederlands weer dus, alleen wat warmer )

Om te voorkomen dat dit verslag te lang word rond ik het verslag nu af. Ik denk dat ik nog wel een uur door kan schrijven over de stad en mijn ervaringen. Ik hoop dat alles thuis ook goed gaat. Veel plezier tijdens de Sinterklaas periode. Ik mis de kruidnootjes wel een beetje :D(A) haha.

Tot snel weer.

From Australia with love,

xxxxxxx Zoë






  • 09 November 2015 - 15:13

    Mariëtte:

    Fijn dat je een leuke baan hebt gevonden in het Windsor.
    Het solliciteren verliep wel voorspoedig hè; een proefdag in Eureka89, een aanbod van mövenpick....
    Hopen dat je een leuke woonplek vindt.
    Nog heeeeel veel plezier.
    PS Zijn de kruidnootjes bij Cor en Sandra al op? (grapje)

  • 09 November 2015 - 19:20

    Petra Lennarts:

    Hoi Zoë,
    Leuk om je verslag te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt !
    Nog veel plezier en succes !

    Heel veel groetjes en XXX van mij !

  • 09 November 2015 - 20:37

    Aidan:

    Lekker bezig zus! Klinkt top tot nu toe!
    Kussie

  • 11 November 2015 - 14:06

    Stella:

    Wil je een recept voor kruidnootjes? Of gewoon een zakje met de post..
    Leuk verslag. Je maakt dat ik nog meer zin heb om naar je toe te komen (buiten het feit dat ik je natuurlijk heel erg mis en je wil zien...)
    xoxo mam

  • 12 November 2015 - 17:02

    Marja:

    Wat leuk om te lezen dat je je daar al helemaal thuis voelt! Zal wel mede zijn doordat je zo te lezen ook wel heel erg welkom bent geheten door je familie hé? Fijn is dat!
    En wat is dat snel zeg, nu al een baan! Hoop dat het goed gaat bevallen op je werkplek en dat je snel een fijne plek zult vinden voor jezelf!!
    Succes meid en fijn om te horen dat je moeder de reis geboekt heeft!! Hebben jullie beiden iets leuks om naar uit te kijken!!

    Groetjes Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoë

Actief sinds 10 Juli 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 18679

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 01 Oktober 2016

From Australia with love

04 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Guernsey

Landen bezocht: