Goodbye Holland - Hello Australia ! - Reisverslag uit De Lier, Nederland van Zoë Lennarts - WaarBenJij.nu Goodbye Holland - Hello Australia ! - Reisverslag uit De Lier, Nederland van Zoë Lennarts - WaarBenJij.nu

Goodbye Holland - Hello Australia !

Blijf op de hoogte en volg Zoë

08 Oktober 2015 | Nederland, De Lier

Hallo lieve thuisblijvers,

Vanuit Els haar huis in het heuvelachtige Belgrave ( Melbourne )schrijf ik mijn eerste reisverslag. Ik ben nu bijna een week in Australië en vond het tijd om mijn eerste belevenissen met jullie te delen.

Dinsdag 29 september was het dan eindelijk zo ver, ik vertrok met mama en Aidan naar Schiphol waar ook Lisette, Robert en Michael stonden te wachten om me uit te zwaaien. Na een kopje koffie en de laatste briefing van de reisorganisatie was het tijd om in te checken en gedag te zeggen tegen iedereen. Na een korte tijd wachten met mijn medereisgenoten was het tijd om te boarden voor onze eerste vlucht naar Bangkok waar we een korte stop hadden om vervolgens door te reizen naar Taipei waar we een stopover hadden van 8 uur. Daar was ook een hotel voor ons geregeld om even te kunnen slapen. In eerste instantie hadden we wat problemen om een transfer naar het hotel te vinden, terwijl ons verteld was dat alles geregeld was. Na een kleine kink in de kabel was het dan gelukt om de juiste bus te vinden met behulp van een medewerker van het vliegveld. na een korte busrit kwamen we dan eindelijk aan in het hotel om ons heerlijk op te frissen en even wat slaap in te halen ( we hadden op dat moment al een vlucht van ongeveer 11,5 uur achter de rug ).
Na een paar uur was het tijd om weer terug te gaan naar het vliegveld om het laatste deel van onze reis te vervolgen. ( Blij toe, want op een gegeven moment was ik het echt zat, kon niet slapen en film kijken word je toch echt zat na een tijd ). Na nog eens 8,5 uur arriveerden we dan eeeindelijk in Sydney waar we werden opgehaald door de meiden van Australian Backpackers. Na een kleine uitleg van wat we gingen doen vertrokken we richting de stad om de traditionele groepsfoto te maken met het Opera House en the Harbour bridge op de achtergrond.
Vervolgens reden we door naar het Sydney beachhostel en was het tijd om wat officiële zaken te regelen zoals het instellen van de simkaarten, invullen van formulieren en het programma voor de komende dagen te bespreken. Later op de avond hadden we onze eerste Australian BBQ.

De volgende dag was het regeldag. Dus onze eerste dag werden we om half 7 aan het ontbijt verwacht om na een korte tijd te vertrekken richting de stad. We gingen met de bus naar Manly, plaatsje in de suburbs van Sydney, aan het strand ) waar we vervolgens met de ferry via de haven van Sydney in de stad aankwamen. Onze eerste stop was bij de bank waar we onze bankrekeningen gingen openen en wat geld erop konden storten. Daarna was het tijd om wat lunch te halen in een typische foodcourt, en die vervolgens, zoals echt aussies, in het park op te eten. Tijdens de lunch kregen we info over een surfcamp en over een busbedrijf dat naar Cairns reist ( beetje hetzelfde idee als Greyhound maar dan nog meer gespecialiseerd op backapckers, want zij bieden ook excursies tijdens de rit ). Na al de informatie waar iedereen heel druk van werd, omdat er weer nieuwe ideeën bij kwamen, was het tijd om te vertrekken richting de volgende stop, de autobarn, waar er gepraat werd over voordelen van het kopen van een auto als je door Australië reist. ( wat ik overigens niet van plan ben, lijkt me leuker om met een bus te reizen ) Na een korte stopten we nog bij het taxoffice om uitleg te krijgen over het taxback systeem en bij medicare voor zorgverzerkering. Na deze drukke dag kwamen we terug in Manly waar we nog even boodschappen konden doen om vervolgens terug te gaan naar het hostel en lekker samen spaghetti hebben gekookt.

De volgende dag ( zaterdag ) hadden we een hele leuke excursie geplant, namelijk het bezoeken van natuurpark Blue Mountains en een wildlife park. We vertrokken al vroeg richting het park met onze tourguide Paul ( aangezien het ongeveer anderhalf uur rijden is ) ( na 1 uur rijden waar we pas sydney uit ) Hij nam ons mee op een wandelpaden die wat minder toeristisch waren en kon ook aardig wat vertellen over de natuur in en rondom het park. In totaal hebben we 3 paden gelopen. Eerst liepen we naar een uitkijk punt dat uitzicht bood over de vallei, het tweede leidde ons, ( met heeeeel veel trappen ) naar beneden langs een beekje en uiteindelijk een waterval!) het derde pad was geheel offtrack en daar was wat meer klimwerk voor nodig om het uitpunt te bereiken. ( hoog en small, en het heeft me aardig wat krassen en schaafwonden opgeleverd ) Het uitzicht op ieder van deze punten was adembenemend, helaas heeft geen camera goed kunnen laten zien hoe mooi het was. Maar dat moeten jullie zo zelf maar even beoordelen ;-) na het bezoek aan de Blue Mountains reden we door naars een Wildlife park waar de dieren, zoals kangoeroes en wallabies gewoon los rondliepen, wat ons mooie plaatjes heeft opgeleverd.
Na een drukke dag waren we rond 7 uur terug en hebben we eigenlijk allemaal simpele salade gegeten, ( ook omdat het erg warm was die dag, 29 graden ongeveer )

Zondag mochten we wat later opstaan omdat het programma wat minder vol was. we zaten om 8 uur aan het ontbijt om daarna te vertekken richting Manly. Waar we na een korte busrit op het beginpunt aankwamen van onze coast walk richting Shelly beach. Ook hier hebben we mooie uitzichten gehad. Na een wandeling van ongeveer 2 uur bereikte we onze eindbestemming en hebben we lekker op het strand gelegen en gezwommen in de zee. Na een tijdje ging ik met een klein groepje vast terug naar Manly om wat boodschappen te doen.
Na het eten zijn we nog even op stap geweest met zijn alle om de dag af te sluiten.

Maandag was het een feestdag in Sydney dus konden we de dag zelf invullen. Na een beetje te hebben uitgeslapen en rustig te hebben ontbeten ben ik met wat meiden richting Bondi beach gegaan wat erg leuk was om gezien te hebben. De golven hier zijn geweldig en het is onwijs leuk om al die surfers bezig te zien. Na een tijdje hebben we even wat gegeten en zijn we terug gegaan naar het hostel. Onderweg hebben we even wat moeite gehad met het vinden van de juiste bushalte maar na een kleine wandeling om hebben we het uiteindelijk gevonden en waren we op weg naar huis. Hier was het tijd om vast gedag te zeggen omdat ik de volgende dag vertrok naar Melbourne.

Dinsdagochtend was het dan tijd om Sydney te verlaten en door te vliegen naar mijn familie in Melbourne. Ik en wat andere reisgenoten van de groep deelde een shuttle bus naar het vliegveld. Daarna was het tijd om ieder onze eigen weg te gaan. Na een korte vlucht van ongeveer anderhalf uur kwam ik aan in Melbourne waar tante Sandra op me stond te wachten. Eenmaal thuis aangekomen hebben we mijn spullen afgegooid een kreeg ik een rondleiding door het dorpje Essendon en hebben we onder het genot van een kopje koffie bijgepraat. Na de wandeling kwamen we thuis en niet lang daarna kwamen Cor en Tessa ook thuis van het werk en hebben we gezamenlijk gegeten.

Gisteren heb ik een rustig dagje gehad en ben ik met Sandra even met hun hondje Barney een rondje gelopen. S'avonds kwam tante Els mij ophalen samen met Rominique waarna wij Mariëtte van het vliegveld ophaalden om daarna te vertrekken richting Els haar huis in de hills van Belgrave.

Nu zit ik hier heerlijk in de achtertuin mijn eerste reisverslag te schrijven. ( ik weet het, een heel verhaal maar ik heb deze eerste week gewoon heel veel gedaan en al die indrukken wilde ik graag delen met jullie )
Mijn eerste week hier was super! er hangt zo'n fijne sfeer hier. Ondanks dat Sydney een onwijs grote stad is voelt het niet gehaast of druk ofzo. Het weer was ook super, de hele week was het tussen de 24 en 35 graden hier, dat is ook voor Australische begrippen warm voor deze tijd van het jaar ( het is hier gewoon nog lente ). Het was leuk om deze reis te beginnen in Syndey met een groep andere jongen mensen die op het punt staan om dezelfde spannende tijd door te maken, de ene maakt een kortere reis dan de ander maar het was leuk om ideeën en ervaringen te delen.

De komende week heb ik nog even vakantie, Zondag gaat mijn nicht Tessa trouwen met haar grote liefde, waar we allemaal erg naar uitkijken. Daarna gaat het echte werk beginnen. Ik zal jullie op de hoogte houden. In ieder geval zal ik in de tussentijd wel wat foto's plaatsen op Facebook.

From Australia with love, xxx

Zoë

• 08 Oktober 2015 - 08:10

Petra Lennarts:

Toppie ! :-) xxx

• 08 Oktober 2015 - 09:15

Lisette:

Hey reiziger!

Super leuk wakker worden zo, met een prachtig geschreven, eerste belevenis vanuit Australië. Erg leuk Zoë.
    Al een hele hoop gave dingen mee gemaakt zeg. Foto's zijn ook erg gaaf, zag ze voorbij komen op Facebook. Wat mij opviel dat er veel meiden in de groep zitten. Heerlijk om nu even bij je fam. te zijn. Geniet met zijn alle van de bruiloft dit weekend. Ik kijk uit naar je volgende verslag!

Lieve groeten x Lisette

• 08 Oktober 2015 - 10:19

Marja :

Wat gezellig zo'n verslag! Nou geniet nog lekker deze week en ik hoop dat jullie een fijne dag hebben op de bruiloft! Ik kijk uit naar de volgende belevenissen, veel plezier!

• 09 Oktober 2015 - 12:29

Josephine:

Hoi Zoe,

Leuk om te lezen, je hebt al heel wat gedaan in een week tijd.
    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je de sfeer als zeer relaxe ervaart.
    Ga deze week nog lekker genieten en genieten van de trouwerij.
    Ben benieuwd naar je belevenissen.
    Geniet er van en groetjes daar.

groetjes
    (tante) Josephine :-)

• 10 Oktober 2015 - 00:10

Stella:

Mooi verslag Zoë!
    Veel plezier op de bruiloft dit weekend met z'n allen.

groetjes, mam

• 12 Oktober 2015 - 23:59

Robert:

Wat gaaf allemaal, Zoë! Ik ben echt mega blij voor je! Wat maak je een hoop mee al! Wel heel fijn dat je meteen info krijgt over alles wat betreft het settelen! Very helpful!

Once again, I am wishing you all the best and have fun!!

• 19 Oktober 2015 - 12:27

Cynthia:

Geniet van deze mooie tijd!
    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt
    en te zien op de foto's dat je het naar je zin hebt.

Groetjes Cynthia

• 05 November 2015 - 13:51

Mariëtte:

Haaa Zoë,

Als het in de horeca niet lukt, kun je altijd nog schrijfster worden.
    Je hebt een leuk verslag gemaakt van de eerste periode.
    Nu worden we natuurlijk wel benieuwd naar wat je na 8 oktober allemaal meemaakt!
    Ik begreep dat je inmiddels werk hebt...
    We horen het graag!
    Groetjes en veel plezier! xxx